Urša Rahne, Ljubezen je zmešnjava, tako kot jaz : Izhodišča

16 - 31 August 2023
Pregled

Projekt Izhodišča je večletni razstavni projekt Galerije Fotografije, ki dvakrat na leto predstavi izbranega/o mladega/o umetnika/co in mu/ji omogoči razstavo v galerijski knjigarni ter srečanje z galerijsko prodajo umetnosti.

»Danes je zadnji dan, ko sem imela panični napad,« se je zaobljubila Urša Rahne, ko je dokumentirala ta pomemben trenutek in posnela enega od avtoportretov iz svoje zbirke fotografij Ljubezen je zmešnjava, tako kot jaz. Serija fotografij obsega naključne trenutke, ki jih umetnica opazi v svojem vsakodnevnem okolju in odražajo njeno momentalno psihično stanje, spremljajo pa jo avtoportreti, nastali ob za avtorico pomembnih ali prelomnih trenutkih. Zmešnjava in nered sta po njenem naravni del našega vsakdana in psihološkega stanja, z asociativnimi fotografijami pa se po svoje upira trenutni nagnjenosti družbe k nenehni samoizboljšavi. Prav to iskanje neštetih načinov, kako si zagotoviti boljše počutje (ali ga kot takega vsaj predstaviti na družbenih omrežjih), Rahne zaznava kot problematično, saj gre za zanikanje kaotičnih in tesnobnih trenutkov, ki prav tako tvorijo pomemben segment naših izkušenj. Njen kreativni proces vodita spontanost in sproščenost, obenem pa velika mera samorefleksije in analitičnega razumevanja lastnega počutja.

 

Urša Rahne fotografij ne inscenira, pač pa le opazovalsko sledi lastnemu vsakodnevnemu okolju. Z dokumentarističnim pristopom beleži dogajanje okoli sebe – od uličnih prizorov smeti, zavrženih predmetov in nenavadnih kompozicij urbane krajine do motivov, ki jih posname v prijateljskem krogu in pogosto na humoren način komentirajo njen odnos do bližnjih in okolice. Tudi odnosi so v svojem bistvu zmešnjava občutkov in čustveno volatilnih psiholoških stanj, pravi avtorica – in s tem ni prav nič narobe. Lepota je namreč v tem, da čustveni nered sprejme takega, kot je, in v njem poskuša prepoznati svojevrsten red ali naravno stanje. V svojem delu zasleduje element presenečenja, torej da ob posnetju fotografije še ne ve, kakšen bo končni rezultat, igro pa še potencira s prirejenimi okvirji, polnimi najdenih predmetov, igračk in drugih drobnarij. Predmeti so izvzeti iz konteksta in asociativno opominjajo na svoj prvotni pomen, s čimer pa spremenijo tudi sporočilnost fotografij. Tako vsebinsko kot formalno torej projekt povezuje misel, da je zmešnjava včasih popolnoma sprejemljiva, pa naj gre za čustva ali umetniška dela.

 

– Hana Čeferin

 

Dogodek je organiziran s podporo Javne agencije za knjigo RS.