Frederic Fontenoy

Pregled

Fotografije Frédérica Fontenoya (1963) se osredotočajo na upodabljanje človeškega telesa; zanj fotografija predstavlja izrazito umetniški medij. Vse od njegove serije z naslovom Métamorphose leta 1988, Fontenoy izpodbija mišljenje, da se fotografijo lahko uporablja le za realistične upodobitve. Svoj navdih med drugim črpa iz fotografske serije Distortions (Andre Kersetz) in knjige The Anatomy of the Image (Hans Bellmer). Leta 2006 je pričel ustvarjati fiktivno serijo intimnih scen, v katerih zgodovino umetniške in politične avantgarde 20. stoletja združuje z diskretno, a močno erotiko. Fontenoyev opus prekipeva od simbolizma, nanašajočega se na drugo svetovno vojno in nadrealistično umetnost. Njegove fotografije tako presegajo časovne okvirje in posegajo v svet kolektivne podzavesti. Fotograf nastopa kot edini glavni moški lik, prikazan v svoji seriji Inside. Mojster teh postavitev – njegov izprijeno domiseln in perverzen dvojnik – norost izraža v njeni najbolj dvoumni različici: umetnosti. Do potankosti izdelan fotografski prostor (polimorfen tako v površini kot globini) in fotografov dualen odnos do subjektov sta postavljena ob bok vseprisotni igri z ogledali. Soba Frédérica Fontenoya kot optična naprava predstavlja avtorjev mentalni prostor. Fontenoy je sodeloval na mnogih skupinskih razstavah in sejmih sodobne umetnosti, hkrati pa svoje fotografije redno razstavlja v sklopu samostojnih razstav v Parizu, Milanu, Bruslju, Budimpešti, Ljubljani in drugih evropskih mestih.

Serije
Dela