-
LUCIJA ROSC
IGRE -
Igre
Lucija RoscKateri predmeti obdržijo vrednost in kateri jo skozi čas izgubijo? Arhiviranje, zbiranje predmetov in historiziranje dogodkov preteklosti so subjektivni procesi, čeprav zgodovinske vede velikokrat deklarirajo objektivnost. Osmišljanju lastne preteklosti je to še veliko bolj inherentno. »Odrasti« pomeni, da moramo skozi proces potrditve ali ovržbe vsi zavreči ali shraniti predmete svojega otroštva in tako dokončno soditi njihovi vrednosti. V tem procesu nam nostalgija in sentimentalnost preprečujeta objektivnost, stara šara pa lahko pomeni neprecenljiv spominek. Prav v vlogi slednjega se objekti pojavljajo v delih Lucije Rosc, ki v svojih fotografijah in objektih predstavlja svet navidez naključnih ali popolnoma nefunkcionalnih predmetov, ki ob podrobnejšem pregledu razkrijejo natančno zbiranje in arhiviranje reči iz njenega otroštva. Skokica, kolebnica ali osamljen balinček najdejo pot v njeno umetniško prakso, ko se kot delčki preteklosti vtihotapijo v njene skulpture. Rosc nas skozi svoje delo povabi domov, v zbirko predmetov, ki jih nabirajo tudi njeni stari starši – gobice za čiščenje posode, ki so odslužile uporabnosti, govorijo o generaciji, ki stvari ne zavrže tako zlahka, kot to počnemo danes. Takšne »zbirke« v svojem prepoznavnem slogu postavlja pred fotografski objektiv in jih združuje v igrive dialoge med preteklostjo in sedanjostjo.
-
-
V nasprotju s protipotrošniško vsebino pa je estetski vtis njenih fotografij skoraj reklamen in v mnogih vidikih soroden marketinški fotografiji. Privlačnost živih barv in oglaševalsko izpostavljanje objekta po eni strani opozarja na varljivost takšne fotografije, pri kateri je udarnost bolj pomembna od samega oglaševanca, ki nima nikakršne prodajne vrednosti. Po drugi strani pa prav s tem opozarja na pomembnost teh predmetov, ki imajo za umetnico visoko sentimentalno dimenzijo. Pri njenih živahnih ozadjih in vrtoglavih kompozicijah gre za aluzijo na otroško igro, ki je v ozadju vseh njenih del. Že pri sami fotografski postavitvi je igračkanje z rečmi ključen element, ki kompozicijam daje vtis naključnosti. V sicer abstraktne kompozicije se otroške igrače in drugi domači predmeti velikokrat prikradejo tudi dobesedno. Skozi njih Rosc raziskuje možnost spravljenja preteklosti in sedanjosti. Vključuje jih v kompozicije s sodobnejšimi materiali, ki izpostavljajo kontraste med domačim in tujim, naravnim in umetnim, preteklim in sedanjim. Njena dela so poskus umetnice, da bi v svoje odraslo življenje vključila del otroške igre – obenem s samim ustvarjanjem, ki je s spajanjem navidez nekompatibilnih materialov in nefunkcionalnih predmetov že samo po sebi igrivo, po drugi strani z vsebino, ki otroške igrače in domače reči postavlja na umetniški piedestal. Tako skozi različne fotografske serije pripoveduje isto zgodbo – o odraščanju, domu in novih pomenih starih reči.
-
LUCIJA ROSC: IGRE
Pretekle viewing_room