Galerija Fotografija company logo
Galerija Fotografija
Skip to main content
  • Menu
  • UMETNIKI
  • RAZSTAVE
  • SEJMI
  • SPLETNA TRGOVINA
  • Izpostavljeno
  • Projekti
  • NOVICE
  • Medijske objave
  • Video
  • KONTAKT
  • O NAS
  • EN
  • SL
Menu
  • EN
  • SL
  • Trenutna
  • Pretekle

Blaž Rojs: Poljubi in nasvidenje

Pretekle exhibition
29 March - 30 April 2022
  • Dela
  • Pregled
  • Medijske objave
Dela
Pregled
Blaž Rojs, Poljubi in nasvidenje

Vljudno vabljeni na otvoritev razstave v torek, 29. 3. 2022, ob 18.00.

 

V delih na razstavi Poljubi in nasvidenje mladi umetnik Blaž Rojs nadaljuje svoje raziskovanje materiala in kombiniranje različnih tehnik, ki ga je predstavil že s serijo Transparentnost, razstavljeno leta 2021 v galeriji Dobravaga. Plastenje različnih materialov in njihov vizualni prikaz sta v fokusu Rojsove umetniške prakse, ki združuje medije kolaža, slikarstva, fotografije in grafičnega oblikovanja ter jih v obliki platen in objektov iz epoksi smole in pleksi stekla spaja v pogosto skoraj kiparske objekte. Rojs fotografiji ostaja zvest predvsem s svojo zavezanostjo tehniki polaroida, ki je še vedno njegov primarni medij izražanja, tega pa po nastanku mnogokrat uniči, razreže, ga povsem prekrije z barvo ali vanj na drugačne načine intervenira.

 

Z uporabo epoksi smole in pleksi stekla se je Rojs pričel ukvarjati iz svojega zanimanja za transparentnost in presevanje podob, to pa je zanj postalo tako vsebinsko kot formalno raziskovalno vprašanje. Upodobitev prosojnosti že tisoče let predstavlja izziv slikarjem in drugim umetnikom. Upodobitvam lahko sledimo v čase antike, ko se je motiv uporabljal za prikaz dragocenih materialov, kot sta svila in bombaž, največje mojstrstvo pa je v tem kasneje gotovo doseglo staronizozemsko slikarstvo z Janom van Eyckom na čelu. Zgodovino prezentacije presevanja je raziskoval tudi Rojs, ki je obenem med seboj kombiniral prosojne materiale, kot so steklo, tekstil, barva in fotopapir, po drugi strani pa je motiv raziskoval tudi vsebinsko – v ospredju njegovih fotografij so namreč vedno ženske gole figure, pri katerih je poudarjeno prav razkrivanje in zakrivanje telesa, povezano z materialom, v katerem je upodobljeno.

 

Rojs se tako tudi do motiva akta opredeljuje predvsem formalno; golo telo uporablja kot nosilec za projiciranje elementov odvzemanja in dodajanja – tako v smislu materiala kot pomena – in za možnost intervencije. »V opusu umetnikov, ki sem jih spremljal, so me vedno najbolj pritegnili izbori njihovih aktov. Pri slikarstvu sta bila to Paul Gauguin in Egon Schiele, v fotografiji pa sem izvorno zanimanje odkril z deli Helmut Newtona, Daida Moriyame, Chas Ray Kriderja in Erica Krolla,« je dejal Rojs ob razmišljanju o motivu akta v njegovih delih. Tematsko je zanj bolj kot erotika v ospredju intimnost – skozi izrazito osebne portrete ženskih aktov vzpostavlja odnos med subjektom in medijem, pri katerem intimnost vzpostavlja že golota sama. Rojs je bližino želel vzpostavljati ne le med sabo in svojim modelom, temveč tudi med seboj in svojim lastnim delom. Zato je ustvaril lastno pisavo, izmišljen jezik, ki ga je zasnoval na podlagi azijskih pismenk in run. Ta v njegova dela vnaša določeno mero skrivnostnosti in mu omogoča, da le sam resnično razume vsebino svojih del.

 

Za Blaža Rojsa fotografska podoba, ki nastane primarno, pred intervencijo, ohranja relevantnost, saj je osnovni gradnik podobe, s katero ustvarja. A intervencija vseeno predstavlja bistvo njegovega dela: »Pri raziskavi za diplomsko delo se mi je zdela zanimiva razdelitev intervencije na tri dele: intervencija kot dodajanje sloja podobi, kot odvzemanje podobe in spreminjanje podobe. Vsaka prinaša drugačen končni rezultat. Intervencija po mojem mnenju dodaja pomen osnovni podobi.« V delih na razstavi Poljubi in nasvidenje postane njegova naklonjenost eksperimentiranju še posebej očitna, s svojimi intervencijami pa obenem opozarja tudi na raznolike in drzne smeri, v katere se razvija mlada slovenska fotografija.

 

Hana Čeferin

Deli
  • Facebook
  • X
  • Pinterest
  • Tumblr
  • Email
Medijske objave
  • Blaž Rojs v Galeriji Fotografija z razstavo Poljubi in nasvidenje

    RTV SLO
    March 29, 2022

Sodelujoči umetnik

  • Blaž Rojs

    Blaž Rojs

Back to Pretekle exhibitions

GALERIJA & KNJIGARNA

Trubarjeva cesta 72 (Center Rog, vhod s Petkovškovega nabrežja)
1000 Ljubljana
Slovenija
 
NAROČITE SE NA NAŠ NOVIČNIK
 

DELOVNI ČAS 

ponedeljek–petek: 
10.00–19.00 
sobota:
10.00–14.00
 

PARTNERSKE PLATFORME

Artsy

POVEZAVE

Pogoji poslovanja
Varstvo osebnih podatkov (GDPR)

 
Facebook, opens in a new tab.
Instagram, opens in a new tab.
Artsy, opens in a new tab.
Varstvo zasebnih podatkov
Piškotki
Nastavi piškotke
Avtorske pravice © 2022 Galerija Fotografija
Stran gosti Artlogic

To spletno mesto uporablja piškotke, ki omogočajo nemoteno in prijetno uporabniško izkušnjo. Prosimo označite, če se strinjate z njihovo namestitvijo.

Nastavi piškotke
Sprejmi

Nastavitve piškotkov

Označite, katere kategorije piškotkov lahko stran uporabi

Cookie options
Nujno za delovanje spletne strani in ne more biti onemogočeno.
Izboljšajte svojo izkušnjo spletne strani in shranite svojo izbiro za prihodnjič.
Dovolite, da za izboljšanje delovanja naše spletne strani zbiramo anonimne podatke o uporabi.
Dovolite, da identificiramo naše obiskovalce in jim s tem lahko ponudimo prilagojeno, usmerjeno oglaševanje.
Shrani nastavitve
Close

Join our mailing list

Prijavi se

* denotes required fields

Vaše osebne podatke bomo obravnavali v skladu z našim pravilnikom o varstvu osebnih podatkov (posredujemo na zahtevo). Varstvo zasebnih podatkov. Lahko se odjavite ali kadarkoli spremenite nastavitve s klikom na povezavo v naših sporočilih. .