Košarica

Pretekle razstave

Tihomir Pinter: Zaklad

By 5. 11. 2009 maj 14th, 2019 No Comments

Tihomir Pinter
Zaklad

5.11.2009 – 31.12.2009
19h

Razstava z naslovom Zaklad predstavlja izbor del iz cikla t.i. železarskih fotografij, v katerih je avtor svoj pogled usmeril na detajle železarskih izdelkov. Fotografije so nastajale med leti 1965 in 1995. Pri fotografiranju je izkoriščal le obstoječo svetlobo in ni uporabljal bliskavice. Vse fotografije na razstavi je izdelal avtor sam v srebroželatinasti tehniki na baritni papir, ki dodatno poudarja svetlobne tonalne vrednosti. Nekatere od fotografij je tudi toniral.

Tihomir Pinter
Zaklad

Izbor iz fotografskega cikla Detajl v železu

Tihomirja Pinterja v okviru umetniške fotografije poznamo predvsem po ciklih portretov slovenskih likovnikov, glasbenikov in književnikov ter po »portretiranju« vsakdana v železarnah širom nekdanje Jugoslavije.

Razstava z naslovom Zaklad predstavlja izbor del iz cikla t.i. železarskih fotografij, v katerih je avtor svoj pogled usmeril na detajle železarskih izdelkov. Fotografije so nastajale med leti 1965 in 1995. Pri fotografiranju je izkoriščal le obstoječo svetlobo in ni uporabljal bliskavice. Vse fotografije na razstavi je izdelal avtor sam v srebroželatinasti tehniki na baritni papir, ki dodatno poudarja svetlobne tonalne vrednosti. Nekatere od fotografij je tudi toniral.

Z razstavo Zaklad avtor izpostavlja dve izhodišči, pomembni v njegovem ustvarjalnem delu. V okviru dokumentiranja življenja v železarnah prihaja s posnetki železarskih izdelkov do izraza njegova ljubezen do detajla, do odkrivanja majhnih drobcev, ki pripovedujejo velike zgodbe, do pripovedovanja in branja med vrsticami. Hladnost, surovost, industrijskost železa je le izhodišče za pripovedovanje zgodbe o zavzetem iskanju lepote v uravnoteženih, harmoničnih kompozicijah, zlatem rezu, v tehtanju svetlobnih tonskih vrednosti, igri struktur materijala, v iskanju ritmov in oblikovnih študijah, skratka o ljubezni do likovnih prvin.
Avtorjev pogled je soroden pogledu fotografov nove stvarnosti v tretjem desetletju 20. Stoletja. Ti so poudarjali estetske kvalitete predmetov, socialna okolja predmetov pa namerno izpuščali, saj jih je zanimal »fotografski detajl kot fragment, iztrgan iz kaotične narave in transponiran v fotografsko podobo kot avtonomna, samozadostna entiteta«. Albert Renger-Patzsch, vodilni novostvarnostni nemški fotograf, je svojo knjigo fotografij naslovil »Svet je lep«. Tudi pri Pinterju so detajli železarskih izdelkov subjektivna izpoved ljubezni do lepote detajla, prepoznavanja lepega v goli objektivnosti, predajanje govorici čistih likovnih prvin. Avtor je k tovrstni fotografiji na začetku svoje fotografske poti pristopil intuitivno in se šele pozneje spoznal z deli mojstrov, s katerimi deli podoben pogled na stvarnost.
Drugo izhodišče, ki ga avtor izpostavlja z razstavo Zaklad, je pristop k fotografiji. Razstavna fotografija, ki je v celoti nastala z analogno tehnologijo, predstavlja neko drugo, počasi zamirajočo fotografsko percepcijo sveta, kjer je avtor v praksi omejen z veliko manjšim številom posnetkov na celuloidnem traku, kakor sodobni fotografi z zmogljivimi spominskimi karticami, kjer lahko fotograf posneto fotografijo, kompozicijo, izrez, detajle vidi šele po tem, ko je razvit fotografski film in kjer sam obvladuje zahtevne kemične procese pri nastajanju pozitivne podobe. Tehnološke spremembe so v zgodovini fotografije že vplivale na vsebino oziroma koncipiranje fotografskih podob. Spomnimo se uvedbe maloformatnega fotografskega filma. Digitalizacija fotografskega medija s seboj prav tako nosi ireverzibilne spremembe medija in nove poglede na fotografijo.
Ne gre za pripisovanje večjega ali manjšega pomena enemu od pristopov, le za namig da je Pinterjev način nastajanja in izdelave fotogafij v sodobni razstavni ponudbi redek zaklad, ki obiskovalcu razstave, sploh mlajšim generacijam, ponudi motrenje zapisov svetlobe na srebrnih zrnih in omogoča vpogled, primerjavo med značilnostmi, izraznimi možnostmi srebroželatinastih in danes prevladujočih digitalnih fotografij.

Renata Štebih

Sreda, 16. december ob 18. uri: Pogovor ob razstavi Zaklad Tihomirja Pinterja.

Sodelovali bodo: avtor fotografij na razstavi Tihomir Pinter, fotograf Boris Gaberščik, katerega fotografije prav tako v celoti nastajajo po klasičnem analognem postopku, ter Aleksander Bassin, umetnostni zgodovinar, likovni kritik…

Tihomir Pinter

Pomoč pri realizaciji razstave:

Leave a Reply