Košarica

Pretekle razstave

Jaka Babnik: We are dogs!

By 12. 1. 2010 maj 12th, 2019 No Comments

Jaka Babnik
We are dogs!

12.01.2010 – 23.02.2010

Jaka Babnik: We are dogs! Katalog razstave Are we dogs? Fotografski esej Jake Babnika »We are dogs!« je avtorefleksivna študija, ki v jedru nosi težnjo po dekostruiranju enega od družbeno uvljavljenih in sprejemljivih oblik bojevanja. Dekonstrukcija poteka tako na nivoju preizpraševanja o tem, kaj je človek, kot tudi o izvirih in ciljih bojevanja? Pri tem […]

Jaka Babnik
We are dogs!

Katalog razstave

Are we dogs?

Fotografski esej Jake Babnika »We are dogs!« je avtorefleksivna študija, ki v jedru nosi težnjo po dekostruiranju enega od družbeno uvljavljenih in sprejemljivih oblik bojevanja. Dekonstrukcija poteka tako na nivoju preizpraševanja o tem, kaj je človek, kot tudi o izvirih in ciljih bojevanja? Pri tem nas avtor pušča v nemilostnem položaju, da si na vprašanja odgovorimo sami. Kljub eliptičnemu značaju samega eseja, da v centru ni človek, temveč zgolj in samo njegov odnos do psa, niz fotografij kaže, priča in razkriva dejstvo, da si človeška narava nasilje in borbe uzurpira kot tisto polje, na katerem udejanja svojo moč (exercise power). Prakticiranje moči skozi agresijo, boj in poniževanje živali, pa ni le skrajna konsekvenca destrukcije, ki jo tovrstno bojevanje odpira, temveč priča o dehumanizaciji človeka. Borba za vsemogočo antropocentrično pozicijo se odvija v najbolj sprejemljivih družbenih ritualih bojevanja – katerih ozadja so nam pogsto skrita. Še več, odvija se posredniško, preko tistih, ki jim nivoji razumske, človeku lastne, manipulacije niso dostopne.
Fotografski esej Jake Babnika izvira iz avtorjevega lastne preizpraševanja o človeški naravi kot se kaže skozi pasje borbe. Lokacija in izvor fotografij sta namenoma zamolčana, četudi se fenomen odvija praktično na domačem pragu. Pravzaprav pa lokacija ni pomembna, saj fenomen lako beremo kot metonimijo za stanje človeka. Portreti psov so protreti ljudi in prej kot o nasilnosti, ki je produkt človeške manipulacije, govorijo o ljudeh in o tem, kdo so ali kdo želijo biti.

Katja Praznik

Jaka Babnik

Diplomant Filozofske fakultete (na smeri sociologija kulture je pri dr. Jožetu Vogrincu diplomiral na temo »Rolka kot medij za spoznavanje urbanega prostora«, ter na smeri Zgodovina pri dr. Božu Repetu na temo »Zgodovina skateboardinga na slovenskem«) od leta 1996 deluje kot umetniški in reporterski fotograf ter videast. Med letoma 1998 in 2006 je bil glavni fotograf slovensko-hrvaško rolkarske revije Pendrek. Kot avtor (režija, kamera in montaža) podpisuje več odmevnih slovenskih skejterskih filmov, kod so: Damage (2002), s katerim je gostoval tudi na domačih in tujih festivalih in na 7. festivalu neodvisnega filma Slovenije leta 2002 prejel posebno nagrado za realizacijo, ter Listen to Srečna mladina (2006) za katerega je na 10. festivalu neodvisnega filma Slovenije leta 2006 prejel nagrado za kamero, njegove posnetke pa je moč videti v več tujih rolkarskih filmih kot so: Rise up (Element Skateboards, Element Europe), Wolfstadt (The Harmony Skateboards, Velika Britanija), Nothing But the Truth (Nike Skateboarding, international).
Kot fotograf se je predstavil na razstavi Babnik and friends v galeriji Kazamat v Osijeku (2005) in s serijo fotografij z naslovom 6×3 sodeloval na razstavi Le Boxx Art Show v Malmu na Švedskem (2006). Leta 2007 sta skupaj s fotografom Sergejem Vutucem začela projekt Art of Asfalt, v katerega sta vključila več umetnikov s področja republik bivše Jugoslavije, katerih korenine so v rolkarski kulturi, ulica pa je njihov izrazni prostor. Pod omenjenim naslovom so se zvrstile 4 odmevne razstave v Zagrebu (Studentski Centar, Hrvaška), na Korčuli (v okviru Ooze festivala, Hrvaška), v Hiši Kulture v Pivki (Slovenija) in v Skateboard Museumu v Stuttgartu (Nemčija), ista zasedba pa je nato skupaj razstavljala še v Tuzli (na razstavi z naslovom »Opušteno«; 2009), ter na filmskem festivalu v Motovunu (kot podpora samostojnemu projektu hrvaškega uličnega umetnika Pume 34 z naslovom »Why so serious?«; 2009). V juliju istega leta pa je svoje fotografije razstavil na skupinski razstavi v galeriji Konzervatorskega oddelka za zaščito kulturne dediščine v Splitu.
Poleg že zgoraj omenjene revije Pendrek in nekaj knjig založbe Goga (Lenart Zajc, »Zguba«; Dušan Čater, »Pojdi z mano«; Slavko Pregelj, »Car brez zaklada«), Jaka Babnik svoje fotografije objavila še v revijah kot so: Yeyo Skateboard Magazine (Austrija), Last Try (Austrija), Transworld Skateboarding Business (ZDA), Sidewalk (Velika Britanija), Document (Velika Britanija), Uno (Španija), Dogway (Španija), Wood (Belgija), Free Magazine (Češka), Kingpin Skateboarding (Evropa), Kolektiv (Hrvaška), Maska (Slovenija), Monster Skatboard Magazine (Nemčija), Place (Nemčija), Transition (Švedska) in Giftorm (Švedska), decembra 2006 pa je skupaj z oblikovalcem Boštjanom Pavletičem in podjetjem Veto-Group začel izdajati revijo Kontejner, t.i. brezplačni transbalkan street magazine, kjer poleg fotografa opravlja še delo odgovornega urednika.

Trenutno je Jaka Babnik zaposlen kot vodja tehnike in marketinga v Lutkovnem gledališču Jože Pengov v Ljubljani.

Jaka Babnik

Pomoč pri realizaciji razstave:

Leave a Reply