Scotoma 

32,00

Damjan Kocjančič

Založnik: Muzej in galerije mesta Ljubljane, 2019

Kategorija:

Opis

 

Scotoma

V jedro ideje Scotome DK postavlja eno najbolj kontroverznih premis kvantne teorije, ki zaposluje tako fizike kot filozofe oziroma se, še natančneje, v človekovem razmišljanju pne od tisočletja starih znanj do postmoderne metafizike: da z aktom gledanja opazovalec soustvarja opazovano resničnost. Ne le da se avtor zaveda, “da je fotografija participatorna – da nosim odgovornost, kaj postavim na fotografijo, ker je informacija na njej spravljena za nadaljnje prenose in bodoče opazovalce”, predpostavko nujne soudeležbe prenaša tudi na gledalca, na potencial njegove zavesti, da v procesu gledanja kreira obliko stvari oz. resnico samo. Temu potencialu DK sopostavlja pojem skotoma, ki ga v medicini razumemo kot temno, lahko tudi zelo svetlo, zamegljeno ali utripajočo točko v vidnem polju, v kateri je vid moten ali umanjka, ali pa – kot ga uporabi tudi DK – v prenesenem pomenu, ko skotom postane vrzel v zaznavanju, prepoznavanju in dojemanju videnega, torej proces, ki poteka v človekovi zavesti.

“Ne potujem, da bi fotografiral. Fotografiram, da potujem.” DK je zgolj v neposredni okolici svojega studia ustvaril zavidljiv nabor fotografij: abstraktnih, brez vsakršnih referenc na dejanske motive, a še vedno nabitih z likovnimi prvinami, ki ne le pripomorejo k estetskemu učinku, temveč so sugestibilni nosilci vsebine, ki jo avtor polaga pred gledalca.

Fotografije: Damjan Kocjenčič
Jezik
: slovenščina, angleščina
Velikost: 24,3 x 24,7 cm
Vezava: trda

Več informacij

Teža 1770 g
Dimenzije 20 × 247 × 243 mm
Avtor

Založba