Košarica

Pretekle razstave

Diana Lui: Onkraj ženskosti

By 26. 11. 2012 maj 12th, 2019 No Comments

Diana Lui
Onkraj ženskosti

26.11.2012 – 12.01.2013
19:00

Razstava je podaljšana do 26. januarja 2013. Še preden postane umetniško delo, je akt Diane Lui predvsem podoba telesa, odsev družbenega okolja, kateremu pripada model, kakor tudi zgodovine, ki je oblikovala identiteto modela do te mere, da je podoba golega telesa tako intenzivna, da le to ne potrebuje več imena. Raznolike človeške figure in telesne oblike pričajo o pestrosti narave. Nobeno telo ni sinonim za drugega, čeprav je vsem skupna krha nežnost ustvarjena z načinom fotografiranja. Oči so tiste, ki povedo največ, govorijo, razkrivajo misli in emocije. Omenjena kopja in ščiti so pravzaprav vaba. Tam niso zato da nas odženejo, ampak ravno nasprotno, da nas potegnejo v intimni svet, v zasebne sfere.

Diana Lui
Onkraj ženskosti

Razstava je podaljšana do 26. januarja 2013.

Še preden postane umetniško delo, je akt Diane Lui predvsem podoba telesa, odsev družbenega okolja, kateremu pripada model, kakor tudi zgodovine, ki je oblikovala identiteto modela do te mere, da je podoba golega telesa tako intenzivna, da le to ne potrebuje več imena. Tukaj se ne soočamo z identiteto v smislu kakršnega uporablja državna administracija: fotografija v predpisani velikosti za potni list, ime, starost, državljanstvo. Golo telo, ki se razkriva pred nami, je del celote, in ima pogosto za seboj celovito zgodovino, ki je ne moremo okleščiti zgolj na nekaj podatkov, na nekaj » biografskih podatkov«, ki zgodbo držijo skupaj oz. »biografemov« – termin, ki ga je uporabil Roland Barthes. Hitro razumemo, da je Diana Lui izbrala ljudi, ki so ves čas v tranzitu, na potovanjih, srečanjih, ljudi, ki živijo klateško življenje in le kdaj pa kdaj za trenutek pristanejo na koncu dolgih in zanimivih popotovanj. Se te mlade ženske zgolj slečejo ali oblačila odložijo skozi diskurz? Golo telo, postavljeno na ogled, predvsem govori o umetnosti akta in ne razkriva veliko v smislu identitete in tega prav tako ne ponudi nekaj vrstic povzetih iz življenjepisa.

Pravi vir identitete v teh paradoksalnih snemanjih »tančic« so oči, njihov izraz, pogled, h kateremu nas popelje umetničin pristop k portretu. Pogled je lahko osredotočen, kot pogled metalca kopja pred metom, lahko pa deluje tudi kot ščit, ki varuje misli in senzibilnost nebogljenega, izpostavljenega modela v občutljivem, a senzualnem stanju prepustitve.

Raznolike človeške figure in telesne oblike pričajo o pestrosti narave. Nobeno telo ni sinonim za drugega, čeprav je vsem skupna krha nežnost ustvarjena z načinom fotografiranja. Oči so tiste, ki povedo največ, govorijo, razkrivajo misli in emocije. Omenjena kopja in ščiti so pravzaprav vaba. Tam niso zato da nas odženejo, ampak ravno nasprotno, da nas potegnejo v intimni svet, v zasebne sfere.

Anne Biroleau
kustosinja, oddelek za fotografijo 21. stoletja, Bibliothèque Nationale de France

Onkraj ženskosti je fotografska, umetniška raziskava identitete ženskosti danes. Osredotoča se na dve temi: akt in zastrtost s tančico.

Vse prej kot, da bi podajale feministično kritiko družbe, poskušajo moje fotografije predvsem re-definirati naše predstave o identiteti, bolj natančno »identiteto« onkraj vseh identitet, pravi, prvotni, prvobitni jaz, s katerim smo prišli na svet. Zame kot umetnico z multietničnimi, multikulturnimi in multinacionalnimi koreninami, je prepričanje o obstoju o notranjem prvobitnem jazu, osnovnega pomena za moje delo, moja raziskovanja sodobne identitete.
Telo je bilo skozi zgodovino mitizirano, žrtvovano, posvečeno, idealizirano, popredmeteno… Idealizacija ženskega telesa, obravnavanje telesa kot predmet poželenja, podvrženost preoblikovanju telesa z oblačili, ličenjem, ekstremno vadbo, plastičnimi operacijami, tetoviranjem in piercingom, se nadaljuje tudi danes. Še več, s silno globalizacijo postaja predstava ženskega telesa vse bolj in bolj homogena ter dopušča le še nekaj možnosti sprejemljivih telesnih idealov.

Serija ženskih portretov, ki pozirajo gole v zaprtih, intimnih prostorih ali zunaj v naravi je del mojega raziskovanja ženskega telesa in njegove identitete v zadnjih dvajsetih letih. Začetki segajo v pozna 80. leta, ko sem kot mlado dekle z multietničnimi koreninami pričela z raziskovanjem identitete z avtoportreti. Pozneje je iskanje postalo bolj univerzalno.

Žensko telo ni nikoli resnično pripadalo ženski kot individuumu, prej je to idealizirana forma, v katero se naj ženska prelije.
Moja raziskava je osredotočena na vrnitev žensk k njihovim pravim telesom in k njihovim prvobitnim naravam. Sama te portrete raje imenujem »portreti golih ženskih posameznic« kot akti. Akt se skozi zgodovino vedno podreja zadnjim trendom civilizacije, medtem ko golota telo vedno predstavlja natančno takšnega, kakršno je, brez vsakršnih predpostavk o lepoti in družbeni sprejemljivosti.

Kot kontrast tem portretom sem leta 2009 pričela fotografsko raziskavo bogate in raznolike simbolike, ki jo poseduje tančica; kako jo nosijo, uporabljajo različni ljudje iz različnih kulturnih okolij danes. Navdihnjena z obsesivnim fotografskim opusom slavnega francoskega psihiatra Gaëtana Gatiana de Clérambault-a (1872-1934) želim z lastnim dokumentiranjem pojavljajočih se semantičnih struktur tančice razkriti samo bistvo njenih mnogovrstnih pomenov ter najti esencialno, prvobitno oziroma univerzalno tančico. Ta bo najverjetneje dala še kak namig k razumevanju naše kompleksne eksistence.

Pri pikolovskem in intuitivnem procesu fotografiranja teh žensk z velikoformatnim fotoaparatom ujeti trenutek ni v ospredju, v ospredju so izmenjava izkušenj, intimnost ter zaupanje med modelom in umetnico, ki omogočijo razkritje pravega jaza.

Ti portreti, najsi gre za gola ali zastrta telesa, prikazujejo ženske kakršne pač preprosto so in v tej preprostosti in bistvenosti izžarevajo nepokvarjeno, naravno auro božanskega. So moderne ikone današnjega dne. Ponujajo neskončno poti in možnosti biti in se spreminjati. Te moderne ikone, v nasprotju z ikonami iz preteklosti, ponujajo možnost osvoboditve tabujev in pričakovanj preteklosti. Ženskam dajejo možnost, da si ponovno prisvojijo telo. S fotografiranjem in razstavljanjem podob se stopnjuje in ovekoveča njihova individualnost. Bogata, kompleksna, edinstvena, vsaka ženska je s svojim telesom poveličana v celostno žensko ter združuje identiteto ženskosti in žensko onkraj nje.

Diana Lui

Otvoritev razstave: 26. november 2012 ob 19. uri

Razstavo bo otvorila direktorica Francoskega inštituta v Sloveniji – Francoski inštitut Charles Nodier v Ljubljani, gospa Anne Durufle.

Na otvoritvi bosta prisotna tudi avtorica razstave ter Klavdij Sluban, ki bosta ob tej priložnosti podpisovala naslednje publikacije na voljo v galeriji.

Diana Lui: “Les Méduses”
Založnik: Chez Higgins, zbirka Vanités
Portfolijo s 15 originalnimi fotografijami, omejena edicija: 30 izvodov.
Esej: Anne Biroleau, kustosinja Bibliothèque Nationale de France, Pariz
Intimno in poglobljeno raziskovanje ženskega akta. Tihi portreti, ki odstirajo pogled na vznemirljivo in čutno potovanje v svet žensk.
Cena: 215 eur

Diana Lui: Cities of the Immortals
Razstavni katalog obsežne samostojne razstave v Guangdong Museum of Art
Cena: 40,00 eur

Diana Lui in Klavdij Sluban: “Chez Robert Frank”
Založnik: Chez Higgins, zbirka Témoignages
Portfolijo s 15 originalnimi fotografijami, omejena edicija: 30 izvodov.
Med zimskim obiskom New Yorka leta 2008 sta Diana Lui in Klavdij Sluban večkrat obiskala Roberta Franka in njegovo ženo June. Srečanja so bila topla in spontana, polna dobesedne radovednosti in spoštovanja, tihih pogovorov ob kaminu in bujnih izmenjav v njunem ateljeju. Srečanje neznancev pod živahnim in jasnim zimskim nebom “Velikega Jabolka”.
Cena: 215 eur

Diana Lui, Klavdij Sluban: Pur Sang
katalog fotografij nastalih na umetniški rezidenci v Maisons Laffitte
Cena: 25,00 eur

Klavdij Sluban: Paradise Lost
Založnik: Chez Higgins, zbirka Témoignages
Esej: Géraldine Martin, directorica knjigarne ArtCurial, Pariz
Klavdij Sluban je velikokrat prečkal Atlantik in prepotoval Karibsko otočje s tovorno ladjo. Njegova zgoščena poetična vizija je daleč od eksoticizmov in vedno zvesta lastnemu pogledu na svet.
Cena: 215,00 eur

“TVOJA FOTOGRAFSKA IDENTITETA”

Fotografska delavnica z Diano Lui

Diana Lui, mednarodno uveljavljena umetnica in fotografinja s petnajstletnimi izkušnjami z vodenjem fotografskih delavnic (kot npr. v okviru Les Recontres d’Arles), bo v prostorih galerije izvedla fotografsko delavnico in udeležence vodila k odkrivanju in definiranju njihove fotografske identitete /sloga.
Dinamična, kreativna in učinkovita analiza podob Luijeve se prilagaja temam, osebnostim in značilnostim projekta vsakega posameznega udeleženca. Z njeno pomočjo bodo tako udeleženci delavnice pridobili še več samozavesti in vpogleda v lasten fotografski razvoj in poglobili svoje znanje.

Potek delavnice

Petek, 23. 11. 2012: 17h – 21h
Sobota, 24. 11. 2012: 9.30 – 19h (odmor za kosilo 12.30 – 14h)
Nedelja, 25. 11. 2012: 9.30 – 19h (odmor za kosilo 12.30 – 14h)

Udeleženci delavnice se bodo naučili interpretiranja podob in konstruiranja koherentnih fotografskih serij za njihove lastne projekte in potrebe, kako uvrstiti podobe v vizualni kontekst, najsi bo to zgodovinski ali tematski upoštevajoč profesionalni svet (tisk, agencije, galerije, izdajanje knjig, izobraževanje…) in osebni/umetniški pristop.
Delavnica bo potekala v angleškem jeziku.
Število udeležencev je omejeno na največ 12 oseb.

Namenjena je : profesionalnim fotografom in umetnikom, študentom fotografije in umetnosti, strastnim fotografskim začetnikom, ki si želijo znanja o fotografiji in umetnosti

Vsak udeleženec mora prvi dan delavnice s seboj prinesti:

  • 40 do 80 fotografij ali prenosni računalnik z izbranimi fotografijami ali svoj portfolijo, izdane knjige, osnutek za fotografsko knjigo ali knjigo umetnika
  • beležnico ali diktafon za beleženje pomembnih diskusij na delavnici
  • prenosni računalnik

Za ostala dva dneva delavnice pripravite ostale fotografije, ki bi jih želeli pokazati. Pomembno je, da naredite svoj izbor fotografij že pred delavnico.

Cena delavnice: 170,00 eur (z DDV)

KER JE ŠTEVILO MEST OMEJENO, PRIJAVE SPREJEMAMO NA E-NASLOV: INFO@GALERIJAFOTOGRAFIJA.SI ALI V GALERIJI DO ZASEDBE PROSTIH MEST.

Diana Lui

Pomoč pri realizaciji razstave:

Leave a Reply