Košarica

Pretekle razstave

Wilhelm Heiliger: Konkretne fotografije

By 2. 1. 2009 maj 14th, 2019 No Comments

Wilhelm Heiliger
Konkretne fotografije

12.02.2009 – 10.03.2009
20h

V Galeriji Fotografiji se Wilhelm Heiliger predstavlja z retrospektivno razstavo konkretne fotografije. Med svojim bogatim, več kot dvajsetletnim fotografskim delom se je posvečal predvsem raziskovanju abstraktnih arhitekturnih kompozicij. Njegove fotografije temeljijo na kombinacijah in preigravanju nasičenih monokromnih arhitekturnih elementov.

Wilhelm Heiliger
Konkretne fotografije

V Galeriji Fotografiji se Wilhelm Heiliger predstavlja z retrospektivno razstavo konkretne fotografije. Med svojim bogatim, več kot dvajsetletnim fotografskim delom se je posvečal predvsem raziskovanju abstraktnih arhitekturnih kompozicij. Njegove fotografije temeljijo na kombinacijah in preigravanju nasičenih monokromnih arhitekturnih elementov. Tovrstne kompozicije na sebi lasten način podajajo roko pionirjem konkretne umetnosti, kot sta Theo van Doesburg in Max Bill, iz tridesetih let prejšnjega stoletja. Konkretna umetnost, in to je značilno tudi za konkretno fotografijo Wilhelma Heiligerja, je prepoznavna po popolni abstrakciji, po predaji čisti formi in barvi ter po odsotnosti vseh figurativnih in simbolnih vsebin. Z zgoščenim, izciščenim in sistematiziranim estetskim izrazom nam tako tudi Heiligerjeve konkretne fotografije ponujajo svojevrstno izkušnjo vedno novih kombinacij geometrijske konstrukcije barvnih površin.

Razstava v Galeriji Kresiji nam približa slikarski del konkretne umetnosti Wilhelma Heiligerja, s katero nagovarja gledalce iz multikulturne perspektive. V premislek ponuja razmerja med zahodnim kanonom sodobne umetnosti in povezavami, ki jih le-ta vzpostavlja z umetniško tradicijo Daljnega vzhoda. Nosilec podobe tu ni fotografski papir, temveč svila, podlaga, ki jo je tradicionalna kitajska umetnost uporabljala za kaligrafijo. Prav umetnost kaligrafije, pri kateri je osnovna stopnja priprave meditacija, je Heiligerja tako navdušila, da se je odločil za slikarsko raziskovanje povezav med umetnostjo Vzhoda in Zahoda. Heiligerjeva dela nam razkrivajo globljo, lahko bi rekli celo filozofsko, podstat ustvarjanja podob, vezanih na kitajsko umetnost v širšem pomenu besede, ali kot pravi avtor: “Ni začetka, ni konca – vse je le lebdeča misel v prostoru.”

Wilhelm Heiliger

Pomoč pri realizaciji razstave:

Leave a Reply