Košarica

Pretekle razstave

Drive In

By 27. 3. 2014 maj 12th, 2019 No Comments

Več avtorjev
Drive in

17.06.2014 – 13.09.2014

Elliott Erwitt, René Burri, Inge Morath, Simone Kappeler, Louis Stettner, Jason Langer, Mario A., Evgen Bavčar, Daniel Frasnay, Leonard Freed, Michael von Graffenried, Peter Suschitzky, Gérard Musy, Chien-Chi Chang, Loan Nguyen, Arthur Tress, Philippe Monsel, Xavier Lambours, Sam Shaw, Andreas Fux, Xavier Dauny

Več avtorjev
Drive in

Otvoritev razstave: 17. junij ob 20h

Razstavo je pripravila gostujoča galerija Galerie Esther Woerderhoff.

Pred otvoritvijo, ob 19h, bo z vodstvom po razstavi o svojem delu galeristke in zbirateljice ter o izboru del za razstavo Drive In spregovorila Esther Woerdehoff.

Avtomobil ima v ameriški kulturi posebno mesto in navdušenje nad avtomobilsko kulturo ima posebno mesto v zgodovini ameriške fotografije.
V zgodnjih 50. letih prejšnjega stoletja se je švicarski fotograf Robert Frank, kot Guggenheimov štipendist, s svojo družino podal na dvoletno pot po Ameriki. Rezultat tega potovanja, poleg več kot ikonične knjige The Americans, mejnika v zgodovini fotografije, je tudi ikonična podoba njegove žene in dveh otrok v avtu.
Navdušenje nad avtomobili je vidno tudi v delu Elliotta Erwitta. Ko je po času velike depresije fotografiral sanje na kolesih z njegovim pronicljivim smislom za humor in ironijo, so avtomobili, še posebej tisti impozantno veliki, že postali del ameriške kulturne krajine.
Tudi René Burri, švicarski fotograf, ki je večkrat prepotoval svet, je ustvaril kar nekaj fotografij na temo avtomobilske kulture. Njegova najbolj prepoznavna tovrstna fotografija datira v leto 1960 in prikazuje prometno gnečo na glavni ulici San Paula.
Trideset let po sonarodnjaku Robertu Franku, je Ameriko z legendarnim Gran Torinom prepotovala Simone Kappeler. Opremljena s Hasselbladom in cenenim fotoaparatom znamke Diana je Ameriko posnela v barvah. To kar je poznala iz majhne Švice se je tako razlikovalo od tega, kar je srečala v kulturi, kjer je toliko stvari povezanih prav z avtomobilom. Njen pogled je pritegnilo vse tisto, kar se dogaja okoli njega in v njem.
Z vzponom ulične fotografije se avto pojavlja kot intimni, potujoči prostor na javnih mestih. Premikajoči se dom, v katerem se lahko pogovarjamo, jemo, spimo in se ljubimo. Fotografije so dokaz, kako prisotni so postali avtomobili kot elementi pokrajine, mehanske skulpture z lastno estetiko. Pogled skozi okenske okvirje avtomobila spominja na pogled skozi kukalo fotoaparata: okvirčki, v katerih se kot v gledališču med ljudmi odvijajo majhne drame vsakdana.

Več avtorjev

Pomoč pri realizaciji razstave:

Leave a Reply