Košarica

Pretekle razstave

Bojan Brecelj: Vodni zmaj Benetk

By 10. 12. 2015 maj 12th, 2019 No Comments

Bojan Brecelj
Vodni zmaj Benetk

19.01.2016 – 26.02.2016
19.00

Vabljeni tudi na drugi del razstave ter na predavanje na Italijanskem inštitutu v Ljubljani, Breg 12 26. 1 – 20. 2 2016 Bojan Brecelj: Vodni zmaj Benetk Marko Pogačnik: Zvok bazilike San Giorgio Maggiore in druge beneške risbe

Bojan Brecelj
Vodni zmaj Benetk

Bojan Brecelj: Vodni zmaj Benetk

Galerija Fotografija
19. 1 – 20. 2. 2016 PODALJŠANO DO 26.2.2016
otvoritev torek, 19. januar 2016, ob 19. uri

Vodstvo avtorja po razstavi: cetrtek, 25. 2. 2016 ob 16h

———

Bojan Brecelj: Vodni zmaj Benetk
Marko Pogačnik: Zvok bazilike San Giorgio Maggiore in druge beneške risbe

Italijanski inštitut za kulturo v Sloveniji
26. 1 – 20. 2. 2016
otvoritev razstave: torek, 26. januar 2016, ob 18. uri


Predavanje:

Marko Pogačnik
Benetke med elementoma vode in ognja. Inspiracije
torek, 26. januar 2016, ob 18. uri

——–

Fotografski projekt Bojana Breclja, Vodni zmaj Benetk, razkriva elementarne ravni prostora Beneške lagune, kot jih je avtor doživljal v letu 2013 in še naprej do leta 2015, ko se je z barko premikal po odkritih in skritih koncih lagune. Brecljev beneški zmaj je prvenstveno vodni zmaj, energija in zavest vode, ki se povezuje in zrcali v ostalih elementarnih in bivanjskih nivojih.
Pričujočo razstavo sestavljata dva dela, razstava fotografskega videnja energetskih ravni Benetk Bojana Breclja v Galeriji Fotografija, ter fotografije Bojana Breclja in risbe Marka Pogačnika ki upodabljajo zvok Paladijeve bazilike San Giorgio Maggiore ter druge beneške risbe, v Italijanskem Inštitutu za kulturo v Sloveniji.
Ob razstavi izide tudi avtorska knjiga Bojana Breclja Vodni zmaj Benetk (oštevilčena in omejena izdaja).——-
Benetke – vodna gospa
Benetke se ne kažejo kot harmonična celota ali premišljeno ravnovesje zemlje, dreves, trave, luči in vode, kar zaznamuje mesta širom sveta. Vrtovi so skrivnostni, nedostopni, skriti so za zidovi. Zemlja je tako diskretna, tako nevpadljiva, da glavno vlogo prepušča vodnemu in nebesnemu zrcalu, ki se drug nasproti drugega v dialogu poslušata, se menita, kot bi bila sama na celem svetu. (F. Braudel)
Zakaj in kako nastajajo mesta? Če pomislimo na večtisočletno potrebo človeških skupnosti po osvajanju in spreminjanju ozemelj v odvisnosti od lastnih življenjskih potreb, je odgovor na prvi del vprašanja hiter in tudi preprost. Pri drugem delu vprašanja pa se je potrebno zateči k neskončni tipologiji urbanih oblik. Kot privilegirana trgovska in migrantska pot je vsaj do začetka sodobnega časa voda določala podobo mest mnogo bolj, kot si mislimo. Majhen rečni otoček, Ile de la Cite, je srce Pariza – pečina na reki Seni, ki prikriva trojno skrivnost svojega rojstva: poglabljanje dna zaradi tovora ter prvo kraljevsko palačo in katedralo. Tibera je oblikovala rimske griče, vendar so jo zaradi njene nezanesljive in uporniške narave z gradbenimi deli v 20. stoletju ukleščili, jo tako izolirali od njenega lastnega bitja ter spremenili v lik nevidne matere. In London, bi bil brez pristanišča na Temzi nedvomen vladar modernega časa?
Benetke so otrok nenavadne in obenem nerazdružljive poroke med kamni in vodo. Zgrajene so bile s trdim delom in domiselnostjo Benečanov, v njihovem prostoru pa se harmonično stapljata tihi objem lagune ter viharni sunki rek, ki so jih izoblikovale in grozijo z zasutjem ustja s peskom. Sežejo do prostranosti Jadrana, do koder se je raztezal vpliv beneške republike Serenissime. Edinstveni prostor, kjer uspeva preživeti mesto brez centra v obliki ribe, ki je tako neulovljiva in nadrealistična, da se ob obisku lahko zaupamo le vodstvu hrbtenice – obrnjeni črki S kanala Grande. Ne želimo se pridružiti številnim, ki so pisali ali preprosto sanjali o njih. V luči Braudelovega navedka v uvodu pa je primerno poudariti, da nas beneške podobe Bojana Breclja vodijo v hibridno dimenzijo, ki je vtisnjena tako v kamnu kot v glavah ljudi. Mogoče gre le za vnovični poskus razkrinkanja skrivnosti lagune, tokrat s pomočjo vodnega zmaja, odetega v vlogo vira življenja in inspiracije na skoraj hipnotičnem vzvratnem potovanju. Popotovanju, ki je dovoljeno umetnikom, saj ga sami ne moremo opraviti. Kakorkoli že, le gledajoč iz tisočerih različnih, še nepoznanih zornih kotov, nam bo znani svet končno lahko odkril nepoznano, ki nas spremlja in nas kliče. V tem duhu je Italijanski inštitut za kulturo v Ljubljani skupaj z Galerijo Fotografijo organiziral in podprl pričujočo razstavo.
Angelo Izzo
Italijanski inštitut za kulturo v Sloveniji
——-

Pedagoški programi ob razstavi ( v okviru festivala BOBRI):
Prijave in informacije: info@galerijafotografija.si,  01 25 11 529


VODNI ZMAJ LJUBLJANE

Kje: Galerija Fotografija, Levstikov trg 7
Kdaj: sobota, 23. januarja, ob 10.00 (za izven). Trajanje cca 3 ure. Starost: 8+
Zvrst: ogled razstave in fotografska delavnica
Število udeležencev: 12 otrok s spremljevalci
Ogledali si bomo razstavo Bojana Breclja Vodni zmaj Benetk in se pogovarjali o
njenih izhodiščih – ta temeljijo na zaznavanju prostora (tudi na energetski ravni) ter
vlogi in energiji vodnih virov v njem. Nato bomo z avtorjem razstave v mestnem jedru
poiskali energetske prostorske točke v Ljubljani, jih ovrednotili in posneli svoje fotografije
oziroma ustvarili fotografski projekt Vodni zmaj Ljubljane. S seboj imejte svoj fotoaparat ali
telefon s fotoaparatom.
VODNI ZMAJ BENETK
Kje: Galerija Fotografija, Levstikov trg 7
Kdaj: sobota, 6. februarja, ob 10.00 (za izven). Trajanje: 90 min. Starost: 9+
Zvrst: fotografska delavnica
Število udeležencev: 15
Na delavnici bomo vstopili v camero obscuro in se seznanili z osnovnimi načeli fotografije
in fotografske tehnologije. Sledili bodo ogled razstave Bojana Breclja Vodni zmaj Benetk,
pogovor in didaktične igre na temo vodnih virov, vode in okoljske problematike ter
fotografiranja nevidnega.
FOTOGRAM
Kje: Zavod ŠOLT, Rožna dolina, blok 7, Cesta 27. aprila 31
Kdaj: torek, 2. februarja, ob 10.30 (za šole). Trajanje: 90 min. Starost: 9+
Zvrst: fotografska delavnica
Število udeležencev: 10
Na delavnici, ki jo bo vodila Katja Goljat, bomo sami izdelali fotogram in izvedeli, kako
poteka delo v fotografski temnici, kako se na fotografskem papirju izriše podoba in kako
narediti fotografijo brez fotoaparata.

 

Realizacija projekta: Italijanski inštitut za kulturo v Sloveniji in Galerija Fotografija

Bojan Brecelj

Pomoč pri realizaciji razstave:

Leave a Reply