INSTAGRAM_WIP #3 / vabljena umetnica CAROL JULIEN: IN SIGHT AFTER 5

11. – 22. november 2014, vsak dan ob 16. uri
v virtualnem razstavnem prostoru Galerije Fotografije na @instagram_wip

 
Razstavni koncept ostaja enak: vabljeni avtor 11. dne v mesecu začne fotografsko serijo s štirimi izhodiščnimi fotografijami, naslednjih 11 dni pa zastavljeni seriji vsak dan doda eno fotografijo, posneto s pametnim telefonom v zadnjih 24 urah.
Zgoščeno, takorekoč instantno nastajanje fotografske serije, v kateri so avtorji s težavnim izborom soočeni čez noč, gledalci pa grajenje fotografske zgodbe spremljajo iz dneva v dan.
Marca 2014 smo kot eksperimentalni razstavni projekt odprli @instagram_wip, novi razstavni prostor Galerije Fotografije na spletu v okviru aplikacije in socialnega omrežja Instagram.
Vprašanje, ki je začelo projekt, je bilo, kako lahko vizualni umetnik, v tem primeru fotograf, izkoristi Instagram, kot eno izmed socialnih omrežij in pokaže svoje delo dobesedno vsemu svetu.
 
K projektu ”Instagram – work in progress” smo marca 2014 povabili 10 fotografov/umetnikov.
Nekateri so svoje fotografije na Instagramu objavljali že prej, nekaterim pa je bila takratna 11 dnevna izkušnja prva.
Vsem pa je bilo skupno, da poleg fotoaparata za svoje fotografsko izražanje in ustvarjanje uporabljajo tudi pametne telefone. Sami so izbrali temo, na katero so ustvarjali.
V nadaljevanju projekta predstavljamo enega vabljenega avtorja, ki bo 11. dne v mesecu začel fotografsko serijo s štirimi izhodiščnimi fotografijami, naslednjih 11 dni zastavljeni seriji na dan doda eno fotografijo, ki je nastala v zadnjih 24 urah.
Rezultat: zgoščeno, takorekoč instantno nastajanje fotografske serije, v kateri so avtorji s težavnim izborom soočeni čez noč, gledalci pa grajenje fotografske zgodbe spremljajo skorajda v živo.
Dobrodošli v strašni, nori svet, kjer vlada takoj. Pa brez strahu, spomnite se besed utemeljitelja kiberpunka Williama Gibsona iz romana Nevromant “Vedno je zdaj!” in vsakokrat ko vi ne izkoriščate sodobnih tehnologij, ampak te izkoriščajo vas, te preprosto izklopite.
 
#vizualizacija kulture #socialna omrežja #galerijski kontekst # fotografov vsakdan VS vizualna diareja
 
Fotografija še nikoli v zgodovini ni imela tako pomembne vloge kot jo ima danes. Živimo v svetu, v katerem nam je izkušnja realnosti posredovana preko vseprisotnih podob. Kot je pred slabim stoletjem napovedal fotograf László Moholy- Nagy, je znanje fotografskega jezika postalo enako pomembno kot znanje abecede.
Fotografija je v svoji relativno kratki zgodovini doživela hiter tehnološki razvoj od heliografije do digitalne fotografije. Od prve fotografije narejene leta 1827 do dvajsetih let prejšnjega stoletja, ko je velike fotoaparate in fotografske plošče dokončno zamenjal maloslikovni fotoaparat s filmom. Profesionalnim fotografom je omogočil, da so zamenjali studio za ulico. V devetdesetih letih prejšnjega stoletja je digitalna fotografija s fototipali in računalniškim programi nadomestila film in temnico. Z digitalno fotografijo na pametnem telefonu je fotografija postala najdostopnejša kadarkoli v svojizgodovini. Tako za fotografa kot gledalca.
Največje spremembe so se v zadnjih desetletjih odvile na področju dostopnosti posnetega materijala in hitrosti prenosa fotografije od fotografa do gledalca. Fotografija je postala dostopna instantno.
Danes ko je možnosti objavljanja fotografij nešteto in ko lahko govorimo o prevladujoči vizualizaciji kulture, se sprašujemo, kakšen vpliv ima ta pojav na fotografsko umetnost? Kaj pomeni za profesionalne fotografe, umetnike?
Ali naj umetnik, ki pri svojem delu uporablja fotografijo, izkoristi vse socialne platforme, omrežja, za to, da njegovo delo dobesedno takoj vidi ves svet? 

Carol Julien
je fotografinja, ki živi in deluje v New Yorku, kjer se pretežno ukvarja z ulično fotografijo. Navdušujejo jo urbana okolja in fotografiranje bežnih, presenetljivih, improviziranih življenjskih trenutkov.

 

 
2018 © GALERIJA FOTOGRAFIJA